Atunci cand ne confruntam cu situatii in care lucrurile nu se desfasoara conform asteptarilor, deseori auzim expresia „Traim in Romania, suntem oricum cu 50 de ani in urma”. Cu toate acestea, cand vine vorba despre internet si domeniile conexe, lucrurile stau complet diferit.

Nu ne referim doar la calitatea serviciilor de internet in sine, care au generat invidie chiar si in cazul lui Bernie Sanders. Ne concentram in special asupra unui serviciu care a aparut odata cu motoarele de cautare: optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO).

SEO nu mai este o noutate de mult timp. Lupta pentru primele pozitii a aparut odata cu Google si nu da semne ca se va sfarsi vreodata, deoarece competitia este extrem de dinamica si apar in mod constant imbunatatiri in strategiile de optimizare SEO.

Avand in vedere ca Google inregistreaza 62.207 de cautari pe secunda, conform internetlivestats.com, este evident impactul antreprenorial al acestei realitati.

Afacerile devin din ce in ce mai interesate sa fie vizibile online, iar unele dintre ele se orienteaza exclusiv in aceasta directie.

Cererea de servicii SEO profesionale a crescut odata cu intelegerea necesitatii acestora. Si cifrele reflecta acest lucru, 82% dintre specialistii in marketing considerand ca eficacitatea SEO este in crestere.

Vom face o comparatie scurta a serviciilor oferite pe piat

Pana acum, totul pare simplu. Ai o afacere si vrei sa devii vizibil online sau sa iti mute afacerea acolo, asa ca apelezi la servicii SEO profesionale.

Dar tocmai termenul „profesionale” complica lucrurile, deoarece piata ofera o varietate de preturi si strategii care pot confuza pe oricine. Cum se poate ca pentru acelasi serviciu unii sa ceara 50 de euro, altii 500 sau chiar 5000 de euro?

Aici apare partea interesanta. Desigur, pretul este un criteriu important in majoritatea aspectelor vietii de zi cu zi. Dar ca antreprenor, analiza este putin mai complexa. Intram in joc cu aspecte tehnice.

Fiecare decizie poate avea un impact asupra evolutiei afacerii tale. Alegerea serviciului SEO potrivit trebuie sa depaseasca simpla analiza a pretului.

Desigur, 50 de euro suna bine. Nu este o investitie mare si beneficiile promitatoare fac din SEO un adevarat miracol. Dar nu primesti intotdeauna ceea ce ti se promite, iar optimizarea SEO de calitate nu poate fi realizata cu un buget atat de redus.

Daca alegi o campanie SEO bazata pe instrumente automate pentru backlink-uri sau folosesti forumuri si bloguri pentru comentarii spam, risti sa primesti sanctiuni din partea algoritmilor de analiza ai Google. In plus, afectezi credibilitatea si reputatia brandului tau online.

Optimizarea SEO nu este doar o procedura, ci o strategie.

In spatele unei campanii SEO bine puse la punct stau instrumente de monitorizare, audituri tehnice, analize de piata, creare de continut si copywriting, si multe altele.

De aceea, pentru o dezvoltare „sanatoasa” a brandului tau online, este mai util sa te adresezi unei agentii SEO care sa gaseasca, impreuna cu tine, strategia potrivita afacerii tale.

Ideea este, pe intelesul tuturor, sa nu incercam sa pacalim Google in legatura cu afacerea noastra, ci sa il convingem ca aducem o valoare adaugata utilizatorilor de pe internet, bazandu-ne pe un plan bine pus la punct.

O agentie care ofera servicii complete de optimizare SEO este xSEO. Ii poti gasi pe www.xseo.ro, unde vei gasi si datele de contact pentru a stabili o intalnire. Acesta poate fi inceputul unui parteneriat avantajos pentru brandul tau online.